22 helmikuuta, 2012

Kuudes

 Entä jos kirjoittaisin eräästä unelmastani? Ehkä voisinkin.

Olen kauan aikaa unelmoinut, että minusta tulisi hatuntekijä. Enkä nyt sano tätä vain siksi, että rakastan Lewis Carrollin Hatuntekijää. Tai nykyajan nuorisolle tunnetumpaa Mad Hatteria, jota näytteli Johnny Depp Tim Burtonin Liisa Ihmemaassa -elokuvassa. Oi, kyllä rakastan myös Johnny Deppiä ja Tim Burtonia, mutta takaisin asiaan.

Vaikka opiskelenkin vaatetusompelija-alalla ja teen siellä vaatteita, kaavoja, vaatteita, kaavoja lisää, minun sisälläni asuu pieni hatuntekijä. Ja minun kohdallani myös hullu sellainen. Tiedätkö, mistä Hullu hatuntekijä tuli? Hahmo ja tunnettu sanonta mad as a hatter tulee tositarinoista, jotka kertovat hatuntekijöiden tulleen hulluksi käyttäessään elohopeaa huopahattujen muotoiluun. Elohopeahan on myrkyllistä ja niiden jäämät hatuntekijöiden elimistössä aiheuttivat hermovaurioita.

Minä en elohopeaa tarvitse, mutta tulen vielä olemaan hullu hatuntekijä.
Minulla on kuulkaas mallikin valmiina!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti